Okej.

Jag har bestämt mig. Jag ska fortsätta blogga, men då vill jag att ni skriver en kommentar då och då. Okej? Men åter till bloggandet. I går, var jag helt virrig. Jag tog mina rostade mackor och mjölken i handen, och öppnade kylskåpet. Men jag la in mackorna istället för mjölken. Och sen, massa andra saker. Men jag ska klistra in en liten fundring jag skrev igår, men på min andra blogg. Keeii?

And you know that. Ja, allt handlar om pengar. Är ni chockerade? nej. Alltså, såklart är familj, vänner mfl jätte viktiga för psyket, men utan pengar.. Kommar man ingen vart. Man hamnar kanske ute på gatan, och då är man ju inte så populär? eller så letar man desperat efter nya jobb, men hittar inget eftersom du inte hade pengar nog till en utbildning. Det är ju inte så frestande, allternativ precis. Några kanske tänker "Nä men familjen.. " familjen är viktigt, för det första. Men utan pengar kommar man ingen vart i livet.
Ni som inte fattar, här kommer ett litet "kretslopp"..

Du föds. Du matas, osv. Men om inte dina föräldrar hade haft pengar nog, hade du nog svultit. Eller kommit in på barnhem. Så var den saken klar, man behöver pengar från början. Sen, som tur var, hade dina föräldrar några slantar så du klarar dig. Sen är det dags att börja skolan, och du är förväntansfull. Men du skulle fått sitta hemma, och arbeta om inte dina föräldrar hade haft PENGAR till det. Men nu hade ju dina pengar tillgång till detta, så du klarar skolan. Sen är det college/gymnasium. Om du inte har pengar till det, blir det ingen utbildning, det leder till inget jobb, inga pengar.. osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0